مسعود شجاعی

این وبلاگیست صرفآ برای حمایت از ستاره جوان و تکنیکی و حرفه ای ایرانی -مسعود شجاعی- و همچنین برای دوستداران و طرفداران ایشون..

مسعود شجاعی

این وبلاگیست صرفآ برای حمایت از ستاره جوان و تکنیکی و حرفه ای ایرانی -مسعود شجاعی- و همچنین برای دوستداران و طرفداران ایشون..

آخرین آپ سال ۸۷ - مصاحبه روزنامه خبر ورزشی

 شجاعی : یادم رفت شادی کنم. 

 

مسعود شجاعی هم نام خود را بین بازیکنان گلزن در لالیگا به ثبت رساند و اکنون دو بازیکن ایرانی لالیگا در جمع گلزنان قرار دارند.
زمان این رسیده بود که مسعود برای اوساسونا گلزنی کند اما او روزی پایش به گلزنی باز شد که قرمزهای دی ناوارا نیاز به این گل و برد مقابل نومانسیا داشتند. مسعود و نکو در اوساسونا به خوبی می درخشند و آنها را باید بازیکنان کلیدی این تیم بدانیم و به آنها میبالیم که نبض بازی یک تیم لالیگا را در دست دارند. پسر جوان آریایی به گفته کاماچو روزی ستاره لالیگا می شود و ما تا آن روز منتظر میمانیم.  

وقتش رسیده بود تا گلزنی کنی ؟! 

دقیقآهمه تیم به من می گفتند باید گل بزنم و خودم هم در چند بازی گذشته به دنبال گلزنی بودم که خدارا شکر در بازی با نومانسیا توانستم گلزنی کنم. 

در مورد بازی صحبت کنیم که یک برد حساس را بدست آوردید. 

بازی خیلی خوبی بود و ما باید این بازی خانگی را می بردیم تا بین رقبایمان فاصله زیاد نشود. آنها همه بازیهای خود را برده بودند و ما هم باید سه امتیاز را میگرفتیم. دو گلی که زدیم کاملآ تاکتیکی بود و روز گلها در تمرینات کار کرده بودیم. نیمه دوم بازی افت کرد و بیشتر توپ روی هوا بود. 

با این برد فاصله تان با سایر تیم های بالای جدول بیشتر شد. 

فاصله مان کم شد ولی هنوز هم در منطقه خطر هستیم و نمیتوانیم احساس آرامش داشته باشیم.
خدارا شکر تیم ما در نیم فصل دوم شرایط بهتری پیدا کرده و با روحیه ای که در تیم وجود دارد تصور نمی کنم اوساسونا سقوط کند. 

نومانسیا هم جزو رقبای شما به حساب می آید ؟ 

بله آنها هم مثل ما در معرض خطر سقوط قرار دارند و با این برد شرایط ما بهتر شد چون از یکی از رقبایمان امتیاز گرفتیم. در نیم فصل دوم سه برد و دو تساوی به دست آوردیم که نشان میدهد اوساسونا در حال پیشرفت است. 

اسپانیول توانست بارسا را شکست دهد. این برد مشکوک نبود ؟ 

نه٬ اصلآ مشکوک نبود چون در چنین سطحی از فوتبال این کارها انجام نمی شود؛ مخصوصآ در دربی که حساسیت ها بیشتر است. به هر حال اسپانیول هم امتیاز گرفت و کار ما هم کمی سخت تر شد. 

گلزنی در لالیگا جذاب بود ؟ 

خیلی شیرین بود. من بعد از گل خوشحالی نکردم و فقط سر جایم ایستادم. 

چرا خوشحالی نکردی ؟ 

شوکه شده بودم و یادم رفت و به همین دلیل خوشحالی نکردم. من منتظر این اتفاق بودم ولی خیلی زودتر از چیزی که فکر می کردم اتفاق افتاد. من از خوا خواستم که در این بازی گل بزنم و خدا هم خیلی زود جواب خواسته ام را داد. به همین دلیل شوکه شدم. درکل٬ گلزنی در لالیگا شیرین بود. 

پس باید باز هم منتظر گلزنی تو باشیم. 

گل اول خیلی مهم بود و از این به بعد با اعتماد به نفس بیشتری بازی می کنم و نگاهم به گلزنی بیشتر است و هرچه خدا بخواهد. من تلاشم را می کنم. می خواهم همین روند خوب را ادامه دهم. بعد از بازی با رئال مادرید همه بازی ها را فیکس بودم و مهاجم نوک بازی کردم.
از ایـن نـاراحت بـودم کـه چـرا گـل نـمی زنـم کـه توانستــم گلزنــی هم بکنـم. 

بازی در مهاجم نوک سخت نیست ؟ 

نه٬ من در پست جدیدم کاملآ راضی هستم و توانستم خواسته های کاماچو را برآورده کنم. کم کم دارم بازی در این پست را یاد می گیرم. 

وقتی تو مهاجم نوک هستی٬ ددی و پاندیانی چه پستی بازی می کنند ؟ 

پاندیانی در بازی با نومانسیا پشت سر من بازی می کرد و در حمله اضافه می شد. ددی هم بازی نکرد. 

اکنون مهاجم نوک اوساسونا تو هستی ؟ 

بله٬ من در این پست بازی می کنم و باید دید در آینده چه اتفاقی رخ می دهد. 

کاماچو در نوک خط حمله از تو چه می خواهد ؟ 

او از من می خواهد در هجده قدم دریبل بزنم و بازیکنانی که اضافه می شوند را تغذیه کنم. 

فکر نکنم سقوط کنید. 

در طول فصل بارها با هم حرف زدیم و حتی در رده آخر جدول هم که بودیم٬ می گفتم اوساسونا سقوط نمی کند و اکنون هر هفته به بالای جدول می رسیم. با این حال معتقد هستم کار خیلی سختی داریم و هنوز به آرامش نرسیده ایم. 

بعد از بازی با بارسا٬ کاماچو به تو اعتماد کرد؟ 

اگر در برابر نومانسیا گل زدم فقط به دلیل اعتماد کاماچو به من است. او بعد از اشتباه بازی با بارسا به من این فرصت را داد تا جبران کنم و من را در پست جدیدی قرار داد. من در این مدت می خواستم پاسخ اطمینان کاماچو را بدهم و خوشحالم با مربی ای کار می کنم که به من فرصت داد تا اشتباهم را جبران کنم و همان اشتباه باعث رشد من شود تا امروز در لالیگا گلزنی کنم. 

با کاماچو راحت هستی ؟ 

کاملآ راحت هستم و در این مدت او کمک زیادی به من کرده است. او مربی بزرگی است و کار کردن با مربی ای مثل کاماچو می تواند برای من افتخار باشد. 

نکو چقدر در این مدت به تو کمک کرد ؟ 

بیشترین کمک را به من٬ آقا جواد کرد. وقتی به اسپانیا آمدم او همه چیز را به من یاد داد به طوری که گویا فصل قبل در تیم بودم. او در زمین و خارج از زمین خیلی به من کمک کرد و خدارا شکر می کنم که برادر خوبی مثل نکو دارم. 

بازی با عربستان را چطور می بینی ؟ 

بازی سخت٬ اما سرنوشت سازی است. تمام امتیاز این بازی را باید بگیریم تا جایگاه بهتری را در جدول داشته باشیم. عربستان چیزی برای از دست دادن ندارد و حریف بسیار خطرناکی برای تیم ملی خواهد بود. 

تیم ملی به جام جهانی می رود ؟ 

باید واقع گرایانه با وضعیت تیم ملی برخورد کنیم.
تیم ملی شرایط رفتم به جام جهانی را دارد اما در بازی های آینده نباید امتیازی را راحت از دست بدهیم. بازی با عربستان خیلی برای ما با ارزش است و باید با برد این بازی را پشت سر بگذاریم. 

 

 

 

 

سال نو تمامی دوستان عزیز رو پیشاپیش تبریک عرض می کنم.
امیدوارم شاهد موفقیت های بزرگ و بزرگتر شما و تمام بازیکنان عزیزمون باشیم. 

برای مشاهده باقی عکس ها لطفآ به ادامه مطلب مراجعه کنید.

ادامه مطلب ...

مصاحبه سایت خبری ایسنا با مسعود شجاعی

  

مسعود شجاعی:
اوساسونا در لالیگا می‌ماند
"کاماچو" از من بازی فیزیکی می‌خواهد
بازی با عربستان فوق‌العاده تعیین کننده است 

 بازیکن ایرانی تیم اوساسونا گفت: به طور قطع تیم ما در لالیگا می‌ماند و این چیزی است که کارشناسان فوتبال اسپانیا هم آن را پیش‌بینی می‌کنند. 

 مسعود شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: خوشبختانه وضعیت اوساسونا این روزها بسیار خوب است. در نیم فصل دوم و پس از بازی با رئال مادرید در سه بازی به پیروزی رسیده‌ایم ودر سه بازی هم مساوی کرده‌ایم و تا به حال نباخته‌ایم. این نشان می‌دهد که تیم ما روند روبه رشدی گرفته و من اطمینان دارم که اوساسونا در لالیگا می‌ماند چنان که کارشناسان فوتبال اسپانیا هم چنین پیش‌بینی داشته‌اند. 

 وی افزود: در نیم فصل دوم تیم ما متحول شده و اگر در ادامه بازی‌ها در دیدارهای خانگی پیروز شویم و در خارج از خانه هم نبازیم به طور قطع در لالیگا می‌مانیم. 

 شجاعی درباره بازی یکشنبه شب اوساسونا برابر راسینگ سانتاندر گفت: اگر سانتاندر را می‌بردیم شرایط فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌شد اما، به هر حال مساوی در زمین حریف می‌تواند نتیجه خوبی برای ما به حساب بیاید. ضمن آن که باخت نومانسیا و اسپانیول که رقیبان ما هستند هم کمک زیادی کرد که فاصله‌مان را بیشتر کنیم. در پامپلونا شرایط طوری است که مردم نسبت به وضعیت اوساسونا حساس شده‌اند و در بازی‌های خانگی ورزشگاه پر می‌شود. 

 وی درباره حضور ثابت‌اش در ترکیب اوساسونا گفت: پس از بازی با بارسلونا و اتفاقاتی که در آن بازی رخ داد، کاماچو به من دوباره فرصت داد و از بازی با رئال مادرید به بعد در ترکیب ثابت قرار گرفتم. 

 شجاعی در پاسخ به این سوال که «چرا کارت زردهای زیادی را در این فصل گرفته‌اید؟» گفت: نوع بازی که کاماچو از من می‌خواهد درگیرانه و فیزیکی است و زمانی که توپ ندارم باید دفاع حریف را پرس کنم و زمانی هم که توپ دارم باید دریبل بزنم و مهاجمان دیگر را تغذیه کنم، به همین دلیل کارت‌های زرد تقریبا زیادی گرفته‌ام. 

بازیکن میانی تیم ملی بازی هشتم فروردین برابر عربستان را سخت و حساس خواند و به ایسنا گفت: در این دیدار نباید حتی یک امتیاز را هم از دست بدهیم چرا که این بازی فوق‌العاده تعیین کننده است. متاسفانه در بازی با کره با وجود برتری‌مان نتوانستیم سه امتیاز را بگیریم و آن نتیجه بازی با عربستان را حساس‌تر کرده اما، اطمینان دارم با حمایت مردم می‌توانیم عربستان را شکست دهیم. من این بازی را با دیدار ایران و ژاپن در عید سال 84 مقایسه می‌کنم که مردم از تیم ملی حمایت کردند و در نهایت تیم ملی هم موفق شد که ژاپن را شکست دهد.

 با تشکر فراوان از آقا حسام.