مسعود شجاعی

این وبلاگیست صرفآ برای حمایت از ستاره جوان و تکنیکی و حرفه ای ایرانی -مسعود شجاعی- و همچنین برای دوستداران و طرفداران ایشون..

مسعود شجاعی

این وبلاگیست صرفآ برای حمایت از ستاره جوان و تکنیکی و حرفه ای ایرانی -مسعود شجاعی- و همچنین برای دوستداران و طرفداران ایشون..

مصاحبه ماهنامه آفتاب ورزشی با مسعود شجاعی

 

 
مسعود شجاعی : هر ۱۱ بازیکن اوساسونا را ایرانی می کنم!  

واقعآ فکر میکردی روزی پیراهن یک تیم اسپانیایی را بپوشی؟ 

چرا که نه٬ من در برزیل ایران متولد شدم و از همان دوران بچگی برای رسیدن به اوج هدف داشتم و در حال حاضر معتقدم بیش از نیمی از هدف اصلی ام را نپیموده ام. 

یعنی بازی در لالیگا سقف آرزوهایت نیست؟ 

البته بازی در لالیگا٬ لیگ معتبر اسپانیا برای هر بازیکنی میتواند یک موفقیت باشد٬ اما هدف اصلی من حضور در تیم های معتبر و مطرح اروپایی است. 

واقعآ فکر میکنی رئال مادرید یا بارسلونا به تو چراغ سبز نشان دهند؟ 

نباید فراموش کنیم علی دایی و علی کریمی توانستند در تیم معتبر بایرن مونیخ بازی کنند. پس مطمئن باشید بازیکنان ایرانی توانایی بازی در چنین تیم هایی حتی رئال مادرید و بارسلونل را دارند. 

اما شجاعی اکنون در اوساسونا فیکس نیست!؟

اولین سال حضورم در اسپانیا است و خودتان میدانید تیم دچار بحران شده و مربی اش را تغییر داده٬ ولی مطمئن هستم با اراده و توانایی که دارم میتوانم به زودی مثل جواد نکونام بازیکن ثابت این تیم شوم.   

اتفاقآ در بازی هایی که به میدان رفتی توانستی نمره قبولی بگیری! 

این نظر لطف شماست. من سعی کرده ام در خدمت مربی و تیم باشم و حداکثر تلاش خود را برای عملی شدن این موضوع به کار بسته ام. 

به نظر میرسد خیلی علاقه داری با توپ کارهای انفرادی انجام دهی؟ 

زمانی که کوچکتر بودم شدیدآ به بازی و حرکات با توپ زین الدین زیدان علاقه داشتم و همیشه سعی کرده ام نوع بازی او را الگویم قرار دهم. 

چقدر فکر میکنی در این امر موفق بوده ای؟ 

حتی اگر بتوانم ۱۰ درصد از کارایی زیدان را برای تیمم داشته باشم باید گفت موفق بوده ام. ولی این مسئله ای نیست که خودم بخواهم بگویم٬ البته نباید شک داشت که استعداد ایرانی در دنیا بی سابقه است و بازیکنان ایرانی بارها در میادین جهانی ثابت کرده اند چیزی کمتر از بازیکنان مطرح دنیا ندارند. 

به نظر میرسد بیش از آنکه دوست داشته باشی گل بزنی٬ علاقمند به گل ساختن هستی؟! 

بله همینطور است. از همان اول هم که در زمین های خاکی آبادان بازی میکردم از اینکه برای دوستانم موقعیت گل میساختم خوشحال میشدم. هرچند که از گل زدن هم بدم نمی آید و اگر موقعیتش فراهم شود حتمآ گل می زنم. 

پارسال نکونام اسپانیایی شد و امسال تو. سال آینده کدام ایرانی پیراهن اوساسونا را میپوشد؟ 

(میخندد) بازیکنان زیادی توانایی بازی در لالیگا را دارند و اگر دست من بود فصل آینده نه تنها بازیکنان ثابت بلکه ذخیره ها را هم با بازیکنان ایرانی میبستم. 

پس همان بهتر که در جایگاهی نیستی چنین خیانتی به لیگ اسپانیایی کنی... 

باور کنید راست میگویم و این توانایی را در همبازی هایم در ایران میبینم. 

موافقی به تیم ملی و اردوی امارات برویم؟ 

می دانم چه سوالی می خواهید بپرسید. باور کنید من و جواد نکونام یک شب قبل از بازی با امارات به دعوت یکی از دوستان نزدیکمان فقط به مدت یک ساعت برای صرف شام اردو را ترک کردیم. 

اما بدون اطلاع علی دایی... 

بله قبول دارم اشتباه کردیم ولی روز بازی به اشتباه خود اعتراف کردیم و علی دایی نیز قضیه را مختومه اعلام  کرد. اما متاسفانه روزنامه های داخلی بیش از همه این ماجرا را بزرگ کردند. 

باز هم دیواری کوتاه تر از مطبوعات پیدا نشد؟ 

منظورم همه آنها نیست اما قبول کنید همه آنهایی که فقط به فکر فروش بیشتر هستند با بزرگ کردن یک ماجرای کوچک نزدیک بود فوتبال ملی ما را تمام کنند. 

تیم ملی می تواند به جام جهانی صعود کند؟! 

اصلآ نباید حتی یک درصد به این موضوع شک کرد. علی دایی که فوتبالیست بزرگی بوده و برای رسیدن به این مقام و مرتبه تلاش فراوانی انجام داده٬ به خوبی دغدغه های بازیکنان را می شناسد. برای همین او سعی می کند فقط آماده ترین ها را بدون توجه به اسم و شهرت بازیکنان به اردو دعوت کند و همین باعث ایجاد انگیزه میان فوتبالیست های کشورمان شده است. 

پس با کودتا در تیم ملی موافقی؟ 

این کودتا نیست. تیم ملی نیاز به بازیکنان آماده دارد نه بازیکنان اسمی. 

یعنی ناراحت نمی شوی در اردوهای بعدی به خاطر نیمکت نشینی در اوساسونا جایی در تیم ملی نداشته باشی؟! 

برای چی باید ناراحت شوم. اتفاقآ چون می دانم دایی فقط آماده ترین ها را دعوت می کند تلاشم را دو چندان می کنم تا به اردوی بعدی دعوت شوم. 

ایران در گروهش چندم می شود؟ 

به نظرم اصلآ نباید این سوال را مطرح کنید. من شک ندارم ما در گروه اول می شویم و به عنوان اولین تیم آسیایی جواز حضور در مرحله نهایی جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی را کسب می کنیم. 

چه کسی بیشترین سهم را در رسیدن تو به این جایگاه داشت؟! 

مادرم. او در اوایل انقلاب و زمانی که امکانات بسیار کمی در آبادان وجود داشت طلاهایش را فروخت تا من بتوانم در مدرسه فوتبال ثبت نام کنم. حالا نیز هرچه دارم و به دست آورده ام برای اوست و همیشه مدیون این فداکاری خواهم بود.

 

 
این عکس زیبا از وبلاگ نیلوفر جان٬


و این عکس هم برای هواداران جواد نکونام٬ که ماهنامه آفتاب ورزشی این ماه انداخته بود.

نظرات 23 + ارسال نظر
نیلوفر 10 دی 1387 ساعت 15:54 http://rhi.blogfa.com

دیدی اول شدم مصاحبت جالبه عکسه هم همین تور

سلام عزیزم خوبی
عکسا باحال بود
بابای

محمد 12 دی 1387 ساعت 01:03 http://www.iransport.blogsky.com

سلام عزیزم کریسمس مبارک

نیلوفر 12 دی 1387 ساعت 14:27

لااقل اسمت روبگوتابدونیم نمی تونیم بگیم هوادارمسعودشجاعی عکس مسعودشجاعی هم خیلی خفن بود

اوه سلام بابا عکس ها خیلی با حال بود مرسی که اومدی و برام ارزوی موفقیت کردی واقعا مرسی
راستی ببخشید من دیر میام
ایام محرم رو بهت تسلیت می گم امید وارم همه ما حق جو و ازاده باشم
شرمنده ام
بابای

نیلوفر 15 دی 1387 ساعت 01:01 http://rhi.blogfa.com

مدرسه مادوتامعلم مردداره معلم کامپیوتروریاضی

شیما 16 دی 1387 ساعت 14:54 http://javad-nekou.blogfa.com/

سلام
درخشش مسعود رو بهت تبریک میگم

salam khoobi azizam???????
vaghean webe khoofi dari ma ham dar morede time meli va ham darmorede perspolic minevisim
be man sar bezan
montazerama
bye

سلاااااااام بالآخره تونستم اینجا نظر بذارم و هم شما و هم مطی روخوشحال کنم.مدت ها بود میخواستم بیام نظر بذارم ولی وقت نمیشد. باور کن من و مطی میومدیم اینجا ولی مطی که نمیتونست منم که ثانیه ای میومدم.خوشحالم که تونستم.
راستی اومدم بهت روحیه بدم آخه خیلی وقته آپ نکردی.آپ کن دیگه...

سلام مرسی از اینکه اومدی ببخشید که من نمی تونم بیام ولی امید وارم بعد از امتحان بتونم جبران کنم
بازم ممنون که اومدی
راستی برای پیروزی غزه و نابود شدن اسرائیل و این سران عرب این سنی های نفهم هم دعا کن به امید خدا خون شهادای غزه باعث ازادی فلسطین میشه
بابای

سلام

ممنون از لطف و توجه شما ...

برای شما و همچنین لژیونر با استعداد و با اخلاق فوتبال ایران آقای شجاعی عزیز٬ آرزوی موفقیت روز افزون دارم. :-)

با تشکر

سلام. خیلی خیلی خوشحالم کردی که به وبلاگم اومدی. ممنون

محمود 30 دی 1387 ساعت 14:43

سلام
من 15 ساله که مسعود رو میشناسم و باهم دوست هستیم .مسعود علاوه بر تکنیک نابش از لحاظ اخلاقی جزو پاکترین و خوش خلق ترین فوتبالیستهای ایرانیه.
به همه فوتبال دوستان ایرانی به خاطر بازی خوب نکونام و شجاعی مقابل رئال مادرید تبریک میگم.

دوست عزیز ممنون از توجهتون به این وبلاگ٬
بهتون تبریک میگم٬
مطمئنآ همینطوره که شما میگید.

ساناز 30 دی 1387 ساعت 18:25 http://www.javad-6.blogfa.com

سلام وبلاگت عالیه

خوشحال میشم پیش منم بیای

فعلا

فرزانه 1 بهمن 1387 ساعت 14:51 http://harchitobekhay.blgfa.com

سلام مسعود تو بازی پریروز خیلی گشنگ بازی کرد درست مثل خودش بهم سر بزنی ذوق مرگ میشم مرسی

فرزانه 1 بهمن 1387 ساعت 19:48 http://harchitobekhay.blogfa.com

شلام.شطوری دخمل اپات مثل مسعود قشنگن بهم سر بزنی خوشحال میشم

زینب 1 بهمن 1387 ساعت 20:00

بازی مسعود خیلی عالی بود!حال کردین

بله دوست خوبم ممنون

مطی 1 بهمن 1387 ساعت 21:21

سلام
وای باورم نمی شه با کمال نا امیدی اومدم باز امتحان کنم که نظرا باز شد هنوز باورم نمی شه!!!!!
وای تو چرا اپ نمی کنی؟؟؟؟
من از مسعود یه مصاحبه گذاشتم!
دیدی دیشب نود و عادلللللللللللللللللللل!!!!!!!
الهی من نیمیخوام یه برنامه هم که هست درست و درمونه رو می خوان تعطیلش کنن مامان من نمی خوام
بابای

فرزانه 2 بهمن 1387 ساعت 16:28

تینا 3 بهمن 1387 ساعت 11:47 http://www.mehrzadmadanchi.blogsky.com

سلام!
جدیدآ سر نمیزنی!

سلام شرمنده که به درد سر انداختمت
ببخشید حالا حالا ها نت نیا بذار مریضیت کامل خوب بشه
امید واریم سریع تر حالت خوبه خوب خوب بشه
دوست دارم بابای

سلام خوبی حالا یک دوست خوب با تکنیک بیدا کردم به نام مسعود شجاعی چه طوری خوبی عزیزم من عاشق استیل تو شدم عجب گلی به سویازدی باسر چه طور داخل ایران گل نمی زنی به نظرمن که در اوساسونا بهتر بازی می کنی تا داخل ایران حالا اگر میشه جواب من بده شنیدم خیلی خوش اخلاقی موهای فشنت هم خیلی باحاله جواب بده دوست دارم آقای آبادانی

سلام خوبی حالا یک دوست خوب با تکنیک بیدا کردم به نام مسعود شجاعی چه طوری خوبی عزیزم من عاشق استیل تو شدم عجب گلی به سویازدی باسر چه طور داخل ایران گل نمی زنی به نظرمن که در اوساسونا بهتر بازی می کنی تا داخل ایران حالا اگر میشه جواب من بده شنیدم خیلی خوش اخلاقی موهای فشنت هم خیلی باحاله جواب بده دوست دارم آقای آبادانی

دوست عزیز بنده آقای شجاعی نیستم و فقط هوادار ایشان هستم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد